Zakynthos

24. 8. 2008

Název Zakynthos

aneb něco o původu slov…

Název ostrova v řečtině zní Zakynthos (Zakyntos, Zakinthos, Zakintos, v alfabetě Ζάκυνθος), termín „Zante“ začali poprvé užívat Benátčané, kteří stojí i za poetickým označením „Fiore di Levante“ (Květina východu). Odtud je jen krůček k označení „Ostrov vůní“ a vzhledem k nezanedbatelnému přínosu k rozvoji umění (Benátčané i Britové byly jeho štědrými mecenáši) i termínu „Florencie Východu“.

Existuje několik verzí, podle nichž dostal ostrov své původní řecké jméno. Nejrozšířenější z nich je ta, že se Zakynthos jmenuje podle Zakyntha (jehož otcem byl sám trojský král Dardanos), který se zde usídlil a založil první město (asi 1 600–1.500 př­.n.l.).

Další teorie poukazují na kombinaci starořeckého slova „kýnthos“ (hora, podle stejnojmenné hory posvátného ostrova Délos) s předponou „za“ (zesiluje význam slova ve smyslu „velmi“) nebo výraz „Jacinthum“ (v alfabetě υάκινθος). Docela věrná charakteristika zdejší krajiny, ne? Kopcovitý terén i volně rostoucí hyacinty k ostrovu bezpochyby patří… A možná je to všechno ještě úplně jinak…

Zakynthos ve stručnosti

aneb trochu čísel…
Kraj (periférie): Jónské ostrovy
Okres (prefektura): Zakynthos (a Strofády)
Rozloha: 406 km2 (s ostrovy 410 km2)
Nejvyšší hora: Vrachiónas (756 m)
Hlavní město: Zákynthos 37°47'29 N, 20'53'43 E (v rámci ostrova nazýváno také Chóra)
Počet obyvatel: 41 472 (údaj z roku 2005)
Hustota osídlení: 102,1 obyvatele na km2

Takže informace o destinaci snad dostačující a jdem na popis jednoho týdne v této lokalitě.Smiley Předem bych chtěl poděkovat LeničceSmiley že mě vzala sebou a vydržela se mnou.Smiley Nebudu se zabývat předdovolenkovými nákupy, jObrazeken jsme neměli zaplacený jídlo, tak jsme vezli pár věcí, který jsme samozřejmě stejně nesnědli a užívali si místních specialit.Smiley Startovali jsme v neděli kolem pátý ráno,Smiley takže vcelku horor vstávání ,ve tři jsme si stoupli do fronty na letenky a k odbavení.Smiley Čekání jsme si zkrátili prohlídkou výstavky z Himalájí.Smiley Musím podotknout, že na letišti se vyskytla jedna bába,Smiley která nás předběhla a zkoušela to v průběhu dovči ještě minimálně jednou , ale už jsme jí nedali příležitost.Smiley Konečně jsme nastoupili do letadla, kupodivu jsme prošli vcelku bez problémů.Smiley Nafasovali jsme nějaký čtení a letělo se. Cesta byla rychlá, letěli jsme dle navigace furt přes 900 km/h tak to byl fofr.Smiley NObrazeka zem jsme dosedli kolem osmé hodiny ránní. Na Zakynthosu je malé letiště, takže jsme vystoupili a odvezli nás busem do haly, kde jsme čekali na kufry a řadili se k autobusům na hotel.Smiley Vybrali jsme si vilu Kaledonio v destinaci Kalamaki , která je kousek od moře a vypadala jako klidné místo.Smiley Zpětně musím říct, že ubytko bylo super, klídek, kousek od hlavního centra města Kalamaki a stejnej kousek k moři.Smiley Když nás rozvezli a dali instrukce, hned jsme vybalili a vydali se na pláž. Ta naše byla písečná a i když jsme šli 100m do moře, voda byla po pás,Smiley takže se dalo válet v písku a nechat se houpat vlnama.Obrazek Nebylo tam ani přelidněno, takže klídek. Občas kolem prošli hlídači želv, co dávali bacha,Smiley aby někdo nepíchnul deštník moc daleko od vody a neohrozil životy želviček. V jednu jsme měli sraz z delegátkou, která se snažila být vtipná, ale měla by přednášet někde ve školce.Smiley Její projev byl jak k dětičkám a ne k dospělým lidem. SmileyNo nějak jsme to přežili a zaplatili jsme zájezd (při placení výletu se nás opět snažila předběhnout babka z letištěSmiley, tentokrát už neuspěšně, i když to zkoušela velice brutálně) na pondělí k místní atrakci. Šlo o vrak lodi Navagio, který má zajímavou historku. ObrazekAle nebudem předbíhat.Smiley Koupili jsme si na pláži něco k jídlu a šlo se opět do vody. Voda byla krásně čistá a hlavně teplá, takže nebyl moc problém ležet ve vlnách a relaxovat.Smiley Večer jsme vyrazili do města a nechali se zlákat do jedné restauračky. Já si dal místní gyros, Leni souflaky bo jak se to jmenovalo, prostě ražniči.Smiley Moc nám chutnalo a šli jsme poté spát, aby jsme byli odpočatí na pondělí.Smiley Ráno v osm už jsme stepovali na nástupnim místě výletu a autobus nás zavezl Obrazekdo hlavního města Zakynthos.Smiley V přístavu už kotvil náš koráb. Nacpali jsme se nahoru, abychom dobře viděli a po chvíli jsme vyrazili.Smiley Naše cesta vedla z jižního cípu ostrova na sever a potom ještě kus okolo západního pobřeží k vraku Navágio.Smiley ObrazekPlavba byla dlouhá a cestu provázel výklad, takže jsme se podívali na mikro ostrůvek, na ostrov co patří papežovi, na modré jeskyně a větrné mlýny.Smiley Když jsme se dostali za severní cíp, ostrov změnil úplně svou tvář. Všude samé skály a dle výkladu hloubka vody u pobřeží i 150m. K vraku lodi se nelze dostat z pevniny, protože ho obestupují 200m skaliska.Smiley Bylo nám vysvětleno, že vrak lodi je bývalá lod pašeráků, kteří pašovali zboží a když je naháněly švestky, tak pustili motory naplno a on to nevydržel, bouchnul a parknul to přímo na sněhově bílou pláž.Smiley To je náhodička. Také je verze, že vrak tam dostali místní lidé, jako lákadlo pro turisty. SmileyVyberte si co chcete, já jsem pro pašeráky.Smiley Když jsme zaparkovali a skákali z lávky do vln, měl  jsem trošku obavy o foták, naštěstí jsem i s Leni přešel v pohodě a tak jsme nafotili nějaký fotečky na zalidněný pláži s vrakem a šli jsme si zaplavat.Smiley Musím podotknout, že po vraku se pohybovalo plno lidí a ostrý hrany, rez,

trčící trubky a nezabezpečené poklopy.Smiley No nepřišlo mi to z hlediska bezpečnosti moc fajn, a když tam pobíhalo tolik lidí i děti , divil jsem se, že se tam ještě nikdo nezranil.Smiley Nebylo času nazbyt, tak jsme si zaplavali a opravdu

krásná pláž s bílýmy kamínky a modrou vodou.Smiley Leni se válela ve vlnách a pak jsme zaplavali do blízké jeskyně.Smiley Moc času nám nedali, tak po pár chvilkách už jsme museli opět nastupovat na lod a vydat se na zpáteční cestu. Po cestě zpátky jsme se zastavili na koupání u Modrých jeskyní, Smileykde když vplujete do jeskyně, vápenec odráží světlo a uvnitř jeskyně je vše modré. I ve vodě jsme byli modří.Smiley Bylo to jak v inkoustu a naprosto super zážitek. Zas nám nedali moc času, takže za chvíli jsme zas nastupovali na lod a vydali se na další zastávku u sirných jeskyní Xýngia. Upozornili nás at si sundObrazekáme stříbro, aby nezčernalo a vplavali jsme do jeskyní, kde byla trošku cítit síra.Smiley Mělo to mít lečivé učinky, ale nejsem si jist, druhý den naskákala Leni Smileyvyrážka i když teda řikala že to je ze sluníčka, no nevim. Po nalodění už jsme nikde nestavěli a pluli jsme do přístavuSmileyObrazek

. Poté nás opět odvezli dom. Po příjezdu jsme ještě otestovali bazén u našeho obydlí.Smiley  Byl to super den, moc jsme si to užili. Na úterý jsme si naplánovali opalovačku a zewling na naší pláži.Smiley Takže celej den smažba a koupání. Já si vzal šnorchl a i když nebylo moc k vidění, našel jsem pár mušlí a potkal ve vodě rejnočka a platejsy. Takže něco málo ale o to uchvatnější. Smiley

Odpoledne jsme se ještě prošli podél pláže až na konec, kde měla být tajná nudistická,Smiley ale nikoho jsme tam nepotkali. Podařilo se nám spatřit modrou lítací rybu,Smiley která se nás níjak nebála a líně se pohybovala kolem nás. Když jsme se vrátili na naše původní stanoviště, tak jsem se trošku nudil a hrál si na Leni Smileys mušličkama. Na večír jsme se vydali na jídlo do města a zakotvili jsme ve sport baru, kde měly velký hambáče, tak jsem si dal.Smiley Zapíjel jsem to místnímObrazek pivkem Mythos, který bylo vcelku fajn a popíjel jsem ho po celý pobyt. Když jsem na balkoně na pokoji dával cigárko před spaním, pobíhali kolem mě gekoni,Smiley kteří lovili komáry, tak se poštěstilo něco vyfotit. Oni tam teda běhali normálně každej den.Smiley Ve středu ráno jsme vstali trošku dřív a šli jsme si pronajmout skůtra. SmileyPodařilo se nám vyjednat cenu 50eur na 4 dny, což bylo super. ObrazekDelegátka nám nabídla taky , ale na 18 eček na den a to jako za skůtra nic mocSmiley, bo po zkušenosti, že zájezdy ve městě byli znatelně levnější než od cestovky, jsme si toto radši ošéfovali sami.Smiley Takže půjčili nám bez problémů Matrixe 50 Racing sportSmiley s nadstandartní výbavou, bo měl vzadu box a digitální budíky. Byl to luxus, na box okamžitě putovala vlaječka Obrazek

MordpoweruSmiley a tak jsme dělali našemu teamu alkoholiků reklamu po celym ostrově.Smiley Na první den jsme se rozhodli, že vyrazíme na jižní část ostrova. Vyjeli jsme tedy na zelenou pláž, kde už nebyl písek,

ale oblázky.Smiley Trošku jsme zaplavali a vydali se dál na nejjižnější pláž Gerakas, která byla Obrazeknejvíce hlídaná ochranáři.Smiley U vlezu na pláž nám dali lísteček, že můžem pobýt maximálně 3 hodiny, ale my beztak opět dali koupačku na písčité pláži a pokračovali na další  plážičku Dafni.Smiley Z předchozí pláže jsme jeli přes vápencové hory a skůtr teda měl co dělat, aby nás vytáhnul do místních kopečků,Smiley ale nezklamal a i když jsme musel občasObrazek trošku postrčit, vyvezl nás kamkoliv jsme potřebovali.Smiley Na Dafni jsme dali v místní  restauračce, schovanou v propletených stromech něco k snědku, vykoupali se a pomalu se vydali na další cestu.Smiley Vyrazili jsme na protější jižní poloostrov  Keri do hor na západ slunce. SmileyUplně nahoře se tyčila velikánská řecká vlajka. Byla fakt veliká, což fotka neukáže, ale tak 5x10m minimálně.Smiley Nahoře se nám naskytl krásný výhled na skaliska a zároven jsme si počkali na romantický západ slunce.Smiley Mě osobně dostávaly zvětralý kusy skal, který byli děravý jak ementál.Smiley Když jsme čekali na zápObrazekad slunce, všude kolem bylo hafo lidí a snad kamkoliv jsme se dObrazekostali, byli češi.Smiley Západ slunce byl fakt moc pěknej, tak jsme zaromantikovali a jeli dom.Smiley Po příjezdu ještě Leni Smileyozkoušela jak se řídí skůtrSmiley, abych neřídil jen já a mohl se i já kochat při jízdě krajinou a po zjištění, že je přirozený talent,Smiley jsme šli něco pojíst a znavení spát.Smiley Ve čtvrtek bylo v plánu východní pobřeží, poté větrné mlýny na severním cípu Skynari a vrak lodi Navagio z 250m vyhlídky. SmileyTakže hezky popořadě. Vyjeli jsme přes hlavní město podél pobřeží a udělali několik zastávek na plážích.Smiley Cesta vedla spíše nížinou, občas kopeček, všude plantáže s olivama, citronama a fíkama. SmileyPár fíků jsme natrhali a byly akorát zralý, takže jsme se krmili sladkýma plodama.Smiley Natrhali jsme i pár citronů do čaje a vody na osvěžení. Když jsme projeli východní pobřeží, začali jsme stoupat do kopců a to bylo zas něco pro skůtra.Smiley Do kopečka jsme svištěli místy i pod 10km/h a byla to opravdu vyhlídková cesta.Smiley Zastavili jsme na jednom kopečku pro čerstvou pomerančovou štávku, pohoupali se v síti a pokračovali k další pláži MAKRIS GIALOS a k jedné místní taverně, kde měli být údajně nejlepší rybí speciality na ostrově.Smiley Když jsme si objednávali, zjistili jsme, že skoro žádný ryby nemaj, ale naštěstí to zacObrazekhránila hned vedle další taverna, kde Leni dala krevetky a já velikej steak.Smiley Posilnění jsme pokračovali až na sever, kouknout na větrný mlýny.Smiley SicObrazeke jsme maličko bloudili,Smiley bo turistická mapa zdarma co jsme někde vzali byla opravdu velice orientační, ale nakonec jsme našli a obhlídli větrníky blíž. SmileyMoc jsme se nezdržovali a pokračovali jsme na vyhlídku vraku lodi Navagio.Smiley Skůtr řídila Leni, tak se pomalu sžívala a šlo jí to moc dobře.Smiley Ceny benzínu byli obdobný jako u nás a se spotřebou jsme si nijak nedělali hlavu. Benzínky byly uplně všude. Koncentrace na tak malý ostrov byla opravdu veliká. Když jsme dorazili na vyhlídku, tak na plošině ve výšce 250ObrazekmSmiley na skále bylo vcelku plno. Pomalu jsme se ani nedostali k zábradlí,Smiley abychom se taky podívali, tak jsme sešli po hřebeni co nejdál po boku, aby se do fotáku vešlo co nejvíc z uchvatné zátoky.Smiley Bylo to super, protože navečer už byla zátoka prázdná a tak vznikly hezký fotečky bez turisů a loděk.Smiley Opět jsme si na západní straně ostrova vychutnali západ slunce a vyrazili jsme domů. Po cestě nás opět maličko zradila orientační mapa a dohromady s místním značením, spíš teda neznačenim jsme vyjeli uplně jinde, než jsme čekali.Smiley Naštěstí směr jsme drželi správnej, tak jsme se v pořádku dopravili až k vile.Smiley V pátek ráno jsme se rozhodli, že vyrazíme na pláž kolem sedmé ráno,Smiley abychom spatřili líhnoucí se želvyčky.Smiley Měli jsme smůlu.Smiley Jelikož byla pláž od 21 večer do 7 do rána uzavřená a my tam vlezli asi 15 minut před otevřenim, Smileytak i když jsme byli opatrní, začala na nás řvát ochranářkaSmiley at vysmahnem a i když jsme došli zpátky k bráně a bylo už 7, ale podle ochranářky ještě „one minutes“ SmileySnažili jsme se to obejít, ale marně.Smiley Nakonec jsme na ranní procházce spatřili jen stopy, jak se želvy líhly a utíkali do moře, ale co se dalo dělat, holt ochranářka byla do své funkce řádně zapálená.Smiley Když už jsme byli vzhůru, nasnídali jsme se a okamžitě jsmeSmiley jeli bez zastávek na sever k větrným mlýnům, pod kterýma se nacházely Modré jeskyně.Smiley Při výletě lodí se nám tam moc líbilo a proto jsme se rozhodli, že si je proplavem celý.Smiley Po cestě jsme se pozastavili u jednoho veterána ObrazekBMW 1800Smiley, který jsem nikdy live neviděl a byl v celkem fajn stavu. Když jsme dorazili na severní cíp, hned jsme seběhli ze skály dolů k moři, vytáhli šnorchly a  plavali jsme objevovat jeskyně.Smiley Voda byla krásně průzračná, takže viditelnost parádní a dokonce se ukázalo i několik rybek, takže bylo na co koukat. Ve vodě jsme strávili asi 2 hodiny a obeplavali jsme skoro všechny jeskyně, které se na severním cípu daly.Smiley Sice jsme museli dávat bacha na lodě s turisty, ale nebyl to moc problém a opravdu super zážitek. Myslím, že na jeskyně jen taObrazekk nezapomenu, byla to pecka.Smiley U skal a v jeskyních byla voda trošku chladnější, tak jsme byli maličko zmrzlý,Smiley ale sluníčko nás hned ohřáloSmiley a my si užívali výhled na modrou hladinu. Ten den u jeskyní parkovalo hodně jachet a plachetnic, tak jsme obdivovali i lodky, njn nějací chudáci si udělali vejlet.Smiley Vydali jsme se tedy dál, do nejmenšího přístavu Porto Vromi, který se nacházel kousek od Navagia na západní straně ostrova. Šlo o malý přístav s pár lodkama a skálama okolo s maličkou pláží.Smiley Moc jsme se nezdrželi, jen jsme okoukli a když jsme se chystali k odjezdu, tak si Leni moc neporozumněla se skůtrem a při otočce na štěrku trošku podklouznul a hodila boček.Smiley Naštěstí se nic nestalo, LeniSmiley jen trošku odřený kolínko a skůtr byl zvyklejSmiley Hned přiběhli řekové a polejvali LeniSmiley vodou, no radši jsme se rychle zdejchli a pokračovali dál. Sice se Leni moc nechtělo, ale posadil jsem ji opět na místo řidiče Smileya pokračovali jsme dál k pozůstatkům kláštera Sv. Jiří.Smiley Moc jsme ten můj klášter neokoukli, byla to trošku zříceninka, tak nebylo moc k vidění.Smiley Pokračovali jsme tedy dál do vesničky Exo Hora která měla být údajně nejstarší zachovalou vesničkou se starými stavbami a s nejstarším olivovníkem.Smiley Na Zakynthosu je vcelku časté zemětřesení Smileya tak po nejhorším v 50 letech dvacátého století  se všechny nové domy stavěli odolné vůči otřesům. Jen tato vesnička prý Obrazekvydržela, ale moc starých domků jsme nenašli,Smiley to jich možná bylo víc po ostrově jinde, kde jsme jezdili.Smiley Ale tak co, olivovník byl opravdu obrovskej a tak jsme zasedli do místní taverny, kde jsem si dal hamburger a Leni Smileyvinné listy a salátek. SmileyMě donesli karbanátky s hranolkama tak jsem docela koukal, ale bylo to dobrý a i Leni měla fajn papání.Smiley Chtěli jsme od místní babči koupit ručne lisovaný olivový olej, ale nějak na nás divně koukalaSmiley a mumlala a nevěděli jsme co jako chce, tak jsme pokračovali dál na vyhlídku Kampi, kde měl být údajně nejlepší západ slunce a 30m kříž na vrcholu hory.Smiley Kříž jsme našli, měl aObrazeksi 10mSmiley, takže zas nás delegátka lakovala, ale tak zasedli jsme do restauračky, která byla na okraji skály, takže super výhled a čekali jsme na západ slunce u kafíčka a Mythosu.Smiley Západ byl super, ale asi stejnej jako i předchozí, co jsme viděli, Smileytak jsme aspon zakoupili v místním suvenýr krámku domácí olej a med.Smiley Sice nás varovala delegátka, že nesmíme vézt v letadle víc, než 1L na osobu,Smiley ale vezli jsme toho víc a v pohodě. Taky nás varovala, že nemáme pít místní vodu at se neposerem a my jí pili od začátku normálně a nic.Smiley Prostě delegátky neposlouchat.Smiley Z Kampi jsme vyrazili opět dom, tentokrát jsme jeli dle navigace a pěkně nás vypekla. Asi chytla něco od tý 100RMovýSmiley. Normálně našla cestu, tak si řikam fajn, jedem podle ní.Smiley Malá zrada nastala hned na začátku, kdy nás chtěla vzít po hlavní cestě přes pole,Smiley ale tak radši jsme vyjeli až na hlavní a pak to začlo. Nejdřív nás odbočila někam na vedlejší , kde se silnice zužovala Smileya dorazili jsme do nějaké malé vesničky, kde nás navi vyslala kamenou uličkou, která končila na polní cestěSmiley. Začínala být tma a trošku adrenalinu neuškodí, rozhodli jsme se tedy že budem pokračovat. Po několika km pustinou, kdy už jsme pomalu ztráceli naději, že dojedem domu se objevila opět asfaltka, zajásali jsme a pokračovali dál.Smiley Zničehonic, ale navigace ztichla a tak jsme mysleli, že máme jet stále po hlavní.Smiley Když Leni koukala na navi, tak zjistila, že nejdeme po cestě, ale letíme dle navi v prázdnuSmiley, dokonce ani některý vesničky a silnice tam neměla. Hlavně že tam měla jako hlavní silnici polňačku v pustině.Smiley Naštěstí máme dobrej orientační smysl, tak jsme jeli dle uvážení a nakonec jsme v pořádku dorazili zpátky domů.Smiley Myslím že to bylo bezva dobrodružství a unavení jsme padli do posteleSmiley. Sobota byl poslední den naší dovči a tak jsme opět vyrazili na západ ostrova a vzali jsme to spodem přes jih. Prohlídli jsme si cestou vedlejší městečkoObrazek

Laganas a za přístavem jsme zašli na malý ostrůvek, na který byl vstup 3 eura a drink zdarma.Smiley Chteli jsme pláž vidět, tak jsme zaplatili a byl to takový párty ostrov. Dj mixoval na pláži hudbičku, a byla tam pohodka.Smiley Mě osobně se tam líbilo moc. Bar hned u pláže, fajn hudba, písčitá pláž s výhledem na želví ostrov. Chvilku jsme pobyli a pokračovali dál na západ. Cesta vedla mezi svahy, které postihl požár, takže to mělo trošku hororovou atmosféru, ale bylo nám vysvětleno že požáry jsou častý jev a kopce kolem tomu nasvědčovali.Smiley Mě vcelku dost udivovaly kamenné zídky všude mezi pozemky a zídky byly po celém ostrově úplně všude. SmileyProstě desítky, nebo spíš stovky kilometrů, metr vysokých a půl metru širokých zídek všude. Docela masakr to asi poskládat, mě to hodně fascinovalo a jako jsou to borci, já bych chcípnul to stavět v takových vedrech. No tak vrátíme se k cestě na západ a to na  místObrazekečko Limnionas.Smiley Byl to taky maličký přístav, spíš teda jen zátoka a parking malých lodiček. Hned jak jsme přijeli koukal jsem, že nějací týpci skáčou z útesu do krásně modrý vody, tak jsem si chtěl skočit hned taky.Smiley No skočil jsem hned, ale tak ledovou vodu jsem fakt nečekal.Smiley Kolem celýho ostrova byla voda úplně super teplá, ale tady mezi skalami ledovka. Vysvětlil jsem LeniSmiley, že bude lepší, když tam taky hned skočí, jinak tam nevleze, tak byla odvážná a po menší rozvaze skočila.Smiley Místečko fakt bezva, sice bez pláže, jen skály, ale moc hezký místečko. Zašli jsme ještě Obrazeknefotit nejaký fotečky na kraj utesu kde byl klídek a žádný lidi a když jsme vylezli zpárky nahoru na parking, zašli jsme ještě do restauračky na jídlo.Smiley Měli jsme super výhled na celou zátoku i za ní. Leni si dala opět krevety, pro změnu na grilu a super velikánský, já si dal špízy a fakt nevim jak to dělaj, ale na grilu jim to maso voní a chutná uplně jinak.Smiley Prostě to maso je cítit tim specifickym kouřem a dodává mu zajímavou chut.Smiley Po jídle jsme se vydali na poslední zastávku našeho cestování a to na skalnatou pláž Roxa. Je zajímavý, jak Zakynthos dokáže nabídnout snad jakoukoliv pláž a každý si přijde na své.Smiley Roxa byla jak měsíční krajina.Smiley Rozleptané vápence, malá jezírka, některé vysušené se solí na dObrazekně. Opravdu zajímavá vyhlídka a i vlny vcelku chodily velký, tak jsme koukli na poslední západ slunce, ne tedy až do konce, protože jsme museli jet domu balit, ale vychutnávali jsme si poslední chvilkySmiley. Cestou jsme to vzali přes jih, koukli jsme ještě na noční Keri Beach a pokračovali zpátky do Kalamaki. Začali jsme pomalu balit, ale ještě jsme vyrazObrazekili do nočního Laganasu, dokoupit dárečky a zkouknout jak to tam žije.Smiley Ulice plná světel a lidí, no takový malý Las Vegas. Prošli jsme se a valili zpátky dom. Vrátili jsme skůtra a šli si dobalit. Vůbec se nám něchtělo.Cestovka nám nabídla ještě  4  dny pobytu zdarma, ale nemohli jsme to využít. Leni musela do práce, já řešit auto, opravdu škoda, moc se nám tam líbilo a určitě i když jsme projeli celý ostrov, tak jsme spoustu neviděli.Smiley Za 4 dny jsme najezdili cca 430km za 20eur a to celkem jde na ostrově, který má na délku 40km.Smiley Ráno byl budík brzy, takže ještě poslední ohlednutí zda máme vše a valili jsme na letiště. U zavazadel jsme se trošku báli aby nám nezabavili olej a chlast co jsme si vezli,Smiley nebo kuchynskej nůž ktObrazekerej taky bylo zakázaný přepravovat, ale naštěstí vyhmátli někoho jinýho a my prošli v pohodě. Letěli jsme menším letadlem a startovali jsme trošku dřív, ale letěli jsme pomaleji, než cestou tam, takže do Prahy jsme dolítli kolem desáté hodiny, kde nás už čekala Leni mamka a dovezla nás dom.Smiley Uff, to je asi tak vše, co si pamatuji z naší krásné dovči, mě osobně se moc líbila, nebojim se říci že to byla jedna z nejlepších dovolených v mém životě, moc jsem si jí užil hlavně díky Leničce,Smiley která si to doufám užila také a těšim se na další dovču, protože tahle utekla jako voda. Fotil jsem co se dalo a hodně jsem toho promazal a hlavně cenzuroval, takže pár obrázku zde.Smiley