Výlet do přírody - Šumava Jaroškov

9. 7. 2011

Již několik měsíců nás Leni brácha Tom zval, ať přijedem na Šumavu, staví tam malý penzion a přípravy se již chýlí ke konci, tak jsme se rozhodli, že na víkend konečně dojedem. Nechtělo se nám hrotit cestu v pátek večer a tak jsme v sobotu ráno naložili tašky a vyjeli do přírody. Bylo sluníčko, tak jsme vytáhli kábro a jelo se bez střechy. Po cestě jsme ještě navštívili pár supermarketů ve Strakonicích, abychom večer nehladověli a pokračovali jsme dál. Navigaci jsme nastavili podle souřadnic, které jsme obdrželi, ale dovely nás trošku jinam, kde naštěstí Toma znali a poslali nás na správné místo. Penzion má ve vesničce Jaroškov a je uplně na konci na kopečku s krásným výhledem na Kvildu a Churáňov. Zabydleli jsme se a dostali nápad, že by jsme se mohli jet někam podívat na výlet. Tomáš s Janičkou nám doporučili Chalupskou a Jezerní slatě, bohužel nic se nedalo pěšky, tak jsme po probuzení malýho Vojty sedli do Tomova pašíka a vyjeli na Chalupskou slať. Cesta nebyla dlouhá a po zaparkování jsme vyšli po lávkách až k rašelinovému jezírku. Voda byla tmavá, až do černa, bo podloží je rašelina. Na jezírku se krmily kachny a bylo to hezké místo. Po nabažení jsme se vrátili na začátek lávky, kde si Vojta pohrál na prolezkách a pokračovali jsme zpátky do Jaroškova. Cestou jsme ještě zastavili na Jezerní slati, kde teda paradoxně žádný jezírko nebylo, zato tu byla fajn vyhlídka. Opět jsme po lávce došli kam se dalo, pokochali se slatí a vyrazili zpět k autu a dom. V podvečer jsme roztopili gril a Leni připravila burgery z hovězího a klobásky. Večeře byla super a jedli jsme venku s perfektnim výhledem do přírody. Začlo se stmívat a v dáli bylo vidět, že se blíží několik bouřek, po nebi lítaly blesky a my jen zdáli sledovali, jak svítí obloha. Nepršelo, ale začlo být chladno, tak jsme ještě chvíli poseděli uvnitř a šlo se spát. Já s Leni jsme šli ještě na chvíli ven koukat na bouři, ale postupně se rozpršelo a šli jsme to taky zalomit. V neděli Tomáš naplánoval, že zajedem na poslední Tříjezerní slať a tak jsme posnídali, Janička nadělala svačiny a jelo se. Po zaparkování jsme to měli k cíli necelý 4km, Vojta si to dával na kole a my šlapali pěšo. Zanedlouho začal prcek stávkovat a chudák Tomáš nesl na zádech Vojtu a za chvíli i kolo. Před slatí byl příkrej kopec a dal nám rošku zabrat, ale nakonec jsme ke slatím došli a opět po lávce až k jezírkům, kde lítalo spoustu vážek. Po chvíli jsme se vydali na cestu zpátky, poseděli jsme pod přístřeškem, posvačili jsme a šlapali zpátky. Vojta už to nedával, tak usnul Tomovi v batohu a já jsem vzal aspoň kolo, at ho netahne, bo už tak toho měl plny kecky. U auta jsme se osvěžili kofolou a vyjeli zpátky na chalupu. Přibrzdili jsme ještě na rychlý oběd. Po příjezdu na barák jsme už neměli moc času, bo Leni měla v plánu spicha s kamarádkou a museli jsme vyjet na Prahu. Cesta docela utíkala, jen tak-tak jsme sice dojeli na levnou benziku, ale po natankování už to jelo. Zásek byl před příbramskou dálnicí, kde jsme asi půl hodiny jeli v koloně, která neměla důvod, nikde nic a najednou se auta rozjely. Byl to fajn víkend, plný přírody a čersvého vzduchu, díky Tome a Jani, za azyl, máte to tam moc pěkný a dojedem určitě zas.

Pokud by měl někdo zájem navštívit toto místo, dá se. Barák má 2 apartmány a více informací je zde: http://jaroskov.webnode.cz/