Dovolená Rakousko 2009

27. 7. 2009

Rakousko, jedna malá zemička pod tou naší, která mě naprosto dostala Smileysvou přírodou, super silnicema, a přístupem obyvatel k turistům.Smiley Ale nebudu předbíhat. Nápad jet na dovču do Rakouska jsem dostal,Smiley když jsem byl navštívit kamaráda a ten měl v kuchyni opřený SNB prkno Smileya jen tak se optal, jestli bych ho nechtěl.Smiley Udělal mi super cenu za komplet ale zrovna začínalo léto a já natěšenej přemejšlel, kde ho zkusit.Smiley A najednou nápad, ledovec, RakouskoSmiley. Hned jsem to sdělil LeniSmiley, která byla zezačátku trošku skeptická,Smiley ale nakonec uznala, že to je fajn nápad.Smiley Připravil se teda plán cesty. Rozhodli jsme se, že vemem kábro a věci nacpem kam se vejdouSmiley. Den před odjezdem, jsem si jel pro prkno, ktery bylo po generálce a pro jistotu jsem jel kábrem.Smiley Když jsme zjistili, v neděli večer před odjezdem, Smileyže bude problém vézt prkna v autěSmiley, přemyšlel jsem, že se na ně prostě vybodnem a necháme je doma,Smiley ale napadlo mě to vyřešit trošku jinak. Sednul jsem k netu a hledal pujčovny držáků, které se věší na kouli, bo kábro je tímto vybaveno. Smiley

Pondělí

Ráno jsem začal obvolávat všechny pujčovny Smileya nikde v Praze nebyl držák k zapůjčení.Smiley Až na poslednim čísle, kdy jsem škemral do telefonuSmiley, se slitovali a povidaj at přijedu.Smiley Natěšenej jsem letěl přes celou Prahu, nainstalovali jsme a už nás nemohlo nic zastavit.Smiley Doma jsem na držák přichytil prkna, židle, boty a vše o co jsme se tak nebáli,Smiley spásal jsem to zámkem ze skůtra a pomalu jsme vyjeli.Smiley V Benešově jsme vysadili Emily u Leni babičky Smileya nastal menší problém.Smiley Zapoměli jsme naložit spacáky.Smiley Co se dalo dělat, sic jsme na chatě nějaký starší našliSmiley, ale Leni se těšila na svuj novej, takže jsme hodili otočku a jeli zpátky dom.Smiley To bylo našich prvních 100km cesty.Smiley Bylo už docela dost hodin, takže jsme se rozhodli, že zakotvíme někde u přehrady na jihu čech.Smiley Dojeli jsme k Lipnu, našli první kempík a hned postavili stan.Smiley SmileyV arealu se nacházel party Olmeca stanSmiley, takže jsme se hned šli zahřát nějakýma drinkama. SmileyByl krásnej západ slunce a i Lipno dokázalo být překrásné.Smiley Dali jsme menší procházku a poté šli chrápat, aby jsme ráno byli ready. Smiley

Úterý

Když jsme se probudili, Smileydali jsme raní hygienu a začali balit.Smiley Vyjeli jsme směrem na rakousko, ale trošku jsme zabloudiliSmiley tedy ne ani zabloudili, ale cesta nebyla na mapě,Smiley jinak jsme se svezli po horských silničkách a pak klesali směrem na Linz.Smiley Tomu jsme se vyhli a upalovali dál po starý na Salzburg.Smiley  Cesty maji rakušani super, všude silnice jak novy,Smiley a když byla značka hrbolySmiley, ani jsme je necítili.Smiley Kochali jsme se krajinou a zelená barva všudem kolem nás byla super relax.Smiley Postupně se kolem nás začaly zvedat štíty horSmiley a bylo to jak v pohádce. Byl jsem unešenSmiley, jak mě dokáže překvapit uplně jiná krajina,Smiley kousek vedle Čech. Cesta utíkala a po několika hodinách se přiblížil první cíl naší cesty. Šlo o vesničku Berchtesgaden, kde jsou solné doly.Smiley Pravá alpská. Tuto exkurzi jsme si nechtěli nechat ujít, takže jsme zaparkovali a šli zakoupit lupeny.Smiley Byl vcelku nával a náš nástup byl až za hodinu,Smiley tak jsme měli čas  projít se po okolí. Když jsme se dostali na řadu, dostali jsme černé mundůry Smileya řadili se na mašince, která nás vezla několik km do nitra horySmiley. zajímavý pocit, když sedíte na vozejku a jedete vcelku fofrem v chodbičceSmiley, kde mate 20cm od hlavy na každé straně kamení.Smiley Když jsme zastavili, prohlídli jsme si projekci a nasedli na skluzavku, která měla cca 60m a dali si jí hezky ve dvou.Smiley Prohlídka pokračovala tunelama, kde nám představili metody těžby z dob dávných, ale i novodobé technologie. Smiley Moc zajímavý,Smiley třebas dneska už těží tak, že sůl rozpustíSmiley, natahaj čerpadlama nahoru, kde se voda odpaří a zbyde sůl.Smiley Maximální koncentrace slané vody je tuším kolem 20% (možna kecam, nejsem si jistSmiley). Prohlídka byla dost dlouhá a skvěle připravená.Smiley Na konci jsme sedli na vor, který nás převezl přes 50m dlouhé jezero uvnitř horySmiley. Voda, po které jsme jeli byla jak zrcadloSmiley a byla nejslanější co šla, což jsme si mohli ochutnat.Smiley Poté jsme zas opět sedli na vláček,Smiley který nás zavezl na světlo. Prohlídka byla superSmiley, ve všech ohledech a na konci nám věnovali ještě maličkou slánku na cesty. SmileyZačínalo to fajn. Když jsme sedli do auta, rozhodli jsme se, že na nějakej den zakotvíme u jezera König see.Smiley Dojeli jsme k němu už dost pozdě a tak jsme oběhli kempy, co se nabízeli a v jednom se ubytovali.Smiley Zde taky musim pochválit zázemí.Smiley Všude čisto, teplá voda, nikdo nechtěl prachy předem, nečekaný.Smiley Postavili jsme ležení a šli se projít k jezeru. Cestou jsme dali naši první rakouskou keš.Smiley  Zespoda jsme měli výhled na Kehlsteinhaus Smileya když jsme míjeli dalekohled, chtěli jsme se podívat blíž, ale bylo nám líto euraSmiley. No jen tak jsem zmáčknul knoflík vracení peněz a jedno ečko vypadloSmiley, paráda, takže jsme se koukli.Smiley Pokračovali jsme dál k jezeru. Začalo se stmívat, ale i tak bylo vidět, že jezero je křištálově čisté Smileya byla to nádherná podívaná. Domečky s plnými balkony muškátů,Smiley nikde bordel, pohledy jak do pohádky.Smiley Neuvěřitelný.Smiley Znaveni jsme padli do stanu a těšili se na další den.Smiley

Středa

Probudili jsme se do krásného dne.Smiley Sluníčko začínalo zvedat mraky nahoruSmiley, vytáhnul jsem vařičSmiley, uvařil čerstvej čajíček, posnídali jsme horalku a vydali jsme se k jezeru na lod.Smiley Koupili jsme jízdenku i s lanovkou na Jenner,Smiley bo byla lepší cena,Smiley nasedli na elektrolodku a vyjeli ke kostelu, kde je přístup jen z vody,Smiley bo za ním se vypínají štíty hor.Smiley Cestou nám kapitán zahrál na trubku, aby ukázal, jak to pěkně ozvěnuje a my se kochali přírodou. SmileyKdyž jsme vystoupili u kostela, byli jsme maličko zklamaní, že je v rekonstrukci,Smiley ale i tak byl vidět. Vydali jsme se na naši první tůru.Smiley Vedla k nejníže položenému ledovci v Alpách. SmileyCestou jsme potkali ještě menší kostel , kde byla keš, tak jsme odlovili a pokračovali.Smiley Bylo to furt do kopce, takže na první procházku to byl vcelku záběr.Smiley Unavu nám ale vynahradil pohled na udolí s ledovcem, zelení a skálama kolem.Smiley Z ledovce tekl potůček s čistou vodou a tak jsme prakticky všude pili z potoků.Smiley Nebylo se čeho bát a i na chut byla voda výborná.Smiley U ledovce jsme si připadali jak v lednici.Smiley Nad náma pražilo slunko a my stáli na pohodku u ledový jeskyně a ovíval nás studený vzduch,Smiley prostě pecka. Museli jsme pokračovat zpátky dolů k lodi,Smiley aby jsme stihli ještě zajet na zadní menší jezero Ober see. SmileyCesta dolů už utíkala a tak jsme byli v přístavu rychleji.Smiley Lodka nás převezla zas o kus dál a my šlapali.Smiley Menší jezero bylo snad ještě uchvatnější, než jeho vetší soused.Smiley Kolem se vypínaly hřebeny hor a jen na druhý straně byla louka s kravkama, chajdou a v pozadí vodopád.Smiley Řekli jsme si, že to dáme a stihneme se jít podívat na druhou stranu.Smiley Určili jsme si death line návratu, aby nám neujela poslední lod a šlapali lesní stezkou.Smiley Cesta byla vcelku náročná, nebo tedy aspon schody po skále nám dali dost zabrat.Smiley Když jsme došli k chajdě, dali jsme si čerstvé mlíčkoSmiley a sedli k vodě. Je zajímavý, jak člověk nevěří vlastním očím,Smiley že to co má před sebou je opravdu skutečné. Vydrželi by jsme tam koukat a relaxovat hodiny, ale museli jsme jít nazpět,Smiley aby jsme se dostali zpátky do přístavu a kempuSmiley. Kolem nás cestou zpátky pluly kachny a jezero ja tak čisté,Smiley že byly vidět jejich nohy a i rybky skrz hladinu. Tuším, že kapitán po cestě povidal něco o tom, že to je nejčistější jezero v evropě.Smiley Tento den byl super a naplnil nás novýma zážitkama. Natěšilo nás to hlavně i proto, že jsme sami nečekali, že muže bejt v Rakousku tak krásně. SmileyPo vylodění jsme sedli do hospody a začali zkoušet místní speciality.Smiley Uvítala nás milá slovenská obsluha,Smiley tak nebyl problem ani s řečí. Spát jsme šli nacpaný a znavení. Smiley

Fotečky z prvních 3 dní zde

Čtvrtek

Na čtvrteční den byl naplánován výlet na horu JennerSmiley. Jde o horu s výhledem na König seeSmiley. Jízdenky jsme měli již zakoupeny a lanovka startovala kousek od našeho ležení, takže jsme si trošku přivstali, Smileyuvařili snídani a šlo se.Smiley Den byl trošku zamračený,Smiley ale i tak byl super.Smiley Nepršelo a tak jsme se po vystoupání porozhlídli a ulovili jednu vrcholovou keškuSmiley. Řekli jsme si, že se trošku projdem a tak jsme se vydali po stezce dolů.Smiley Po chvíli jsme narazili na stádo milekSmiley, tak Leni Smileyse pomazlila a pokračovali jsme dál. Nepražilo slunko a tak nám cesta utíkalaSmiley a neměli jsme ani pocit, že se moc namáhámeSmiley. Sice z kopce to vypadá, že se jde lípSmiley, ale neni to až tak pravdaSmiley, když nohy brzdí, pod kopcem se řádně klepalySmiley. Došli jsme na prostřední stanici lanovky, dali jsme si bavorskou klobásku a gulassuppeSmiley. Poté jsme ještě kousek sešli najít keš, ale nechtělo se nám jít už pěškySmiley a zbytek cesty jsme si zkrátili lanovkou.Dole na parkovišti jsme ještě potkali partičku kabrioletáků,Smiley se starýma mercedesama, ktery jsme potkávali po celou dovolenouSmiley, asi nějakej srázek.  Po příchodu ke stanu nás ještě napadlo, že zkusíme poslední pohled na jezero,Smiley který jsme ještě neviděli. Podél jezera vedla stezka a tak jsme vyrazili.Smiley Cestou začlo trošku krápat, až se uplně rozpršelo a my se schovávali pod skálou,Smiley že to jako přejde, ale po pár minutách nám bylo jasný, že to jen tak nepřestane a vyrazili jsme radši zpátkySmiley. Tímto jsme zakončili čtvrtek.

Fotečky ze čtvrtka začínají na této fotce:

Pátek:

Páteční ráno bylo zamračené Smileya tak Leni Smileynaplánovala výlet někam, kde nám to nebude až tak vaditSmiley. Dali jsme tedy snídani, a rozjeli se do RakouskaSmiley, kde se nacházejí soutěsky, ve kterých teče potokSmiley a nad nima se dá šlapat po lavkách.Smiley První zastávka byla ve Vorderkasserklamm. Šlo o národní park a cesta vedla až pod soutěsku.Smiley Mohli jsme teda jít pěšky z prvního parkingu, Smileyale chtěli jsme toho stihnout co nejvíc a tak jsme jeli až ke kaseSmiley. Všude tam psali, že kolem rostou orchideje,Smiley ale mi žádnou neviděli, zato procházka po lávkách, nad valící se vodou byla velice příjemná. SmileyMasy vody, které se valí úzkým korytem vytvářejí zajímavý pohledSmiley a voda vypadá jak plastická hmota, která se převaluje po hladkých stěnách.Smiley Hučák to byl nehoráznej a i cesta nám dala zabrat.Smiley Místy byly skály tak blízko, že jen štěrbinka světla několik desítek metrů nad námi ukazovala, že nejsme v jeskyni.Smiley Rakušani to mají opravdu zmáklý a turistům nabízí krásné pohledy.SmileyVrátili jsme se k autu, odkud jsme pokračovali pro změnu do jeskyně Lamprechtshohle.Smiley Šlo o jednu z největších průchozích jeskyní.Smiley Celá jeskyně měla dle turistických tabulí asi 60km,Smiley ale zprůchodněná byla jen část na začátku.Smiley Fotky odtud stojí za prd, bo bylo žalostně málo světla Smileya tak jsou hrozný, ale aspon trošku je vidět, že je to obrovský prostorSmiley. Museli jsme vyšlapat až úplně nahoru, Smileyaby se nám naskytl pohled na celou jeskyni. Byl to vcelku nášupSmiley, ale tento den jsme lezli po schodech všude, takže trenink byl. SmileyUvnitř byla dost zima, ale naštěstí jsme měli bundy Smileya tak nám moc nevadilo se procházet a vše si prohlídnout hezky v klidu.Smiley Po prohlídce jsme se nacpali v místní restauračce Smileya pomalu vyjeli na další zastávku. Smiley Rozhodli jsme se ještě pro jednu návštěvu soutěsek a to Saisenbergklamm.Smiley Tyto soutěsky byli ještě hezčí než předchozí. Vody se valilo mnohem víc a stezka byla delší.Smiley Bylo to super, nebudu psát znovu, že jsem z toho byl hotovej.Smiley Po lesní procházce se udělalo krásné počasí a když jsme přejížděli zpátky k jezeru přes hřebenSmiley po jedné horské silnici, naskytl se nám nádherný pohled na štít,Smiley který byl osvícen sluníčkem a vypadalo to naprosto nádherně.Smiley Každý den jsme si řikali, že to ani neni možny mít tolik hezkých věcí v tak malý zemičce a každý den nás něco nového dostalo.Smiley Na sobotu jsme měli naplánovaný přejezd do další lokality a tak jsme šli ztahaní brzy spát.Smiley

Fotečky z pátku začínají od této:

Sobota:

Sobotní ráno nám zpříjemnilo vycházející sluníčko.Smiley To nás naladilo a tak jsme se ještě rozhodli pro poslední návštěvu jezera Konig see.Smiley Zapůjčili jsme si pramičkuSmiley a vyjeli odlovit jednu kešku. Hodinka na lodce nám utekla hrozně rychle Smileya cestou zpátky jsem musel pořádně máknout,Smiley aby jsme stihli vrácení. Jako dali jsme toSmiley, ale já to ještě chvíli vydejchával.Smiley Naposledy jsme se vrátili do kempu Smileya začali balit, vůbec se nám nechtělo. Smiley Poté jsme vyjeli pod Hitlerovo barák KehlsteinhausSmiley. Slunce pražilo, a tak nás ani ve snu nenapadlo, že to dáme po svejch.Smiley Nakoupili jsme tedy jízdenku a bus nás vyvezl pohodlně až ke spodnímu vchodu.Smiley Poté jsme prošli chodbou k dobovému výtahu, kam se nás nacpalo asi 50lidí.Smiley Po přistání v Kehlsteinhausu mě to trošku zklamalo.SmileyBarák je dá se říct restaurace Smileya já čekal nějaký muzeum, nebo nějakou zajímavost, ale stačilo nám projít se po restauraci a moc víc k vidění nebyloSmiley Naštěstí okolí bylo mnohem zajímavější,Smiley vydali jsme se dál po hřebeni až ke kříži a pak ještě dál, kde byl fajn výhled na údolí.Smiley Mraky sice postupně padaly dolu, ale svítilo sluníčko a bílé vápence krásně kontrastovaly se zelení kolem.Smiley Poseděli jsme a kochali seSmiley, proběhli okolí a pomalu jsme se vydali zpátky. Od baráku jsme to k zastávce busů seběhli pěškySmiley a cestou se zadařila i jedna keška.  Nacpali jsme se do busu, který nás svezl zpátky na hlavní parking, sedli do kábra a pomalu se loučili s Baworskem.Smiley Zajeli jsme ještě do udolíčka do hospůdky pod Hitlerovo barákem,Smiley kde na nás nastoupila místní selka, co si jako dáme. SmileyOd pohledu vypadala dost nasranáSmiley, nevim jestli to bylo náma,Smiley ale asi už chtěla zavírat. Moc toho na výběr nebyloSmiley, ale nešlápli jsme vedle, sýrový a šunkový prkno bylo naprosto výborný.Smiley Zapíjel jsem čerstvym podmáslím až jsem měl boule za ušima.SmileyTohle oni prostě umí. Smiley Na tomto místě jsme strávili 6 dní a když to píšu, ani mi to nepřijde.Smiley Motali jsme se vcelku na kousku a stále bylo co vidět.Smiley Všem doporučuji si udělat výlet do okolí tohoto překrásného jezera, je na co koukat. Smiley Vyjeli jsme směrem na Leogang, kde jsme tedy i přespali.Smiley Trošku jsem čekal, že najdem malej penzionekSmiley ale dojeli jsme až kolem 10té večer a moc nadějí jsme neměli.Smiley Sice jsme zkoušeli nějaký chajdy, ale nakonec už nás to nebaviloSmiley a ubytovali jsme se v Gasthausu v centru.Smiley 40e na osobu sice moc nekorespondovalo s komfortem, ale zas byla po týdnu postel. Další dny jsme už trávili jen v Rakousku. Smiley

Fotečky ze soboty  začínají na tehle fotce:

Neděle:

Když jsme se ráno vyspinkali a vydatně posnídali,Smiley vyjeli jsme směrem na Kaprun k jezeru Zell am see.Smiley Našli jsme si na netu nějaky normalni ubytko a jelo se. Cesta utíkala a byl to kousek, takže jsme našli penzion a ubytovali se. SmileyBylo to zajímavý místo, Smileyhned na začátku Hochalpenstrasse. Všude visely minidisco koule, a zahrada byla příběh sám pro sebeSmiley. Zapomněl jsem to vyfotit, což mě vcelku mrzí,Smiley bo takovy skvosty co tam měli, to se jen tak nevidí.SmileyDostali jsme pokoj č. 1 se sprchou na pokoji, čistý, tak jsme to neřešili. SmileyByl krásný den, tak nás napadlo, že si hned projedem Hochalpenstrasse.Smiley Cestou jsme potkali spoustu pěkných aut i motorek a taky spoustu těch, co neumí brzdit,Smiley bo zápach který byl cejtit každou chvíli z brzd,Smiley nebyl zrovna příjemný alpský vzdoušek. Vyjeli jsme nejvejš co to šloSmiley, až na Bikers point do výšky přes 2500m.SmileyNahoře jsme potkali dokonce Issetu,Smiley klobouk dolu, čuměli jsme, pán se toho očividně nebál.Smiley Po prohlídce panoramat jsme pokračovali dál, k ledovci Paster pod Grosglockner. SmileyJde o jeden z největších alpských ledovců. Šel od něj příjemnej chládek,Smiley shlédli jsme i swarovskýho kukáň, sysli co běhali kolem a vydali se do restauračky na něco dobrýho.Smiley Když nám donesli jídlo, tak se začlo zatahovat a pomalu pršet.Smiley V tu chvíli nám došlo, že je otevřený kábro Smileya já sprintoval zavřít střechu.Smiley No trošku vody jsme nabrali, ale nic co by neuschlo. Uff byl to záhulSmiley a napadlo mě že se posunu autem blíž, at nemusim takovou dalku pěšo.Smiley Sice jsem sjel až dolu pod restauračku, ale ten kopec nahoru byl snad ještě horší.Smiley Co se dalo dělat, zničenej jsem dojedl a pokračovali jsme dál.Smiley Dojeli jsme až na konec této fajne horské silničky, kde jsme si prohlédli vodopád a ve vedlejší vesničce  kostelík, od kterého je udajně super výhled na Grosglockner.Smiley No výhled se nekonal, bo bylo zataženo a po chvíli čekání jsme to zabalili a pokračovali zpátkySmiley. Cesta už byla volnější a tak jsme furt někde zastavovali a kochali se výhledem, vodopádama a snížkem.Smiley Byli jsme nad mraky a uplně bylo vidět, jak se udolí nalejvá mlhovinouSmiley. Krásný, krásný, krásný, jinak se to nedá popsat a cestu jsme si náležitě užívali.SmileyDo penzionu jsme dojeli už skoro za tmy Smileya jsem rád, že jsme viděli Hochalpenstrasse jak za krásného, tak za horšího počasí, bo každá cesta nám ukázala novou tvář hor. SmileyNaplněni zážitky jsme povečeřeli, ulehli a těšili se na další den. Smiley

Fotečky z neděle od této dál:

Pondělí:

V pondělí jsme si řekli, že konečně zajedem zajezdit na ledovec.Smiley Předem jsme věděli, že to neni žádný terno,Smiley ale prostě rekreačně zajezdit. Když jsme přijeli k lanovce, bylo nám divný, že nevidíme žádný lyžaře.Smiley Trošku jsme váhali, zda se převlíkat do zimního, když všude kolem chodili turisti v kratasech,Smiley ale nakonec jsme to riskli.Smiley Zakoupili jsme permici a začali stoupat do 3000m. SmileyDvakrát jsme přestupovali na lanovky a poslední kolejovka nás vyplivla na sjezdovce.Smiley Byla malá, nic moc kopec, ale kdy si zalyžujete v létě.Smiley Měl jsem radost, že mi prkno sedí a po pár hodinách ježdění jsme se rozhodli, že stačilo a vydali jsme se na cestu zpátky.Smiley Byl to příjemný den a zbytek jsme využili k odpočinku, dobré večeři a popíjeli jsme u internetu. Smiley

Fotečky z ledovce od této:

Uterý:

V úterý byl keškovej den.Smiley Zjistili jsme, že v okolí Zell am see se nachází spousty pokladů a tak jsme nažhavili GPS a vyjeli.Smiley Nejdříve jsme jeli do města, kde jsme se prošli a hledali.Smiley Dá se říct že jsme byli úspěšní a vše co jsme hledali se vcelku dařilo. Jednu jsme teda nedali,Smiley ale prostě bylo tam hafec lidí, signál lítal, tak jebat na ni. SmileyCelý den jsme se pohybovali po obvodu jezera, jak u vody, tak po kopečkách s výhledama.Smiley Nakonec to byl fajn den a geocaching nás přivedl na místa, kam by jsme normálně asi nezašli.Smiley Místy jsme to spojili s procházkou, a potkali jsme i labutě, který se vůbec nebáli.Smiley Okolí Zell am see je fajn akorát škoda, že nebylo víc sluníčka, aby jsme dali i nějaký to koupáníčko.Smiley Navečír jsme zas popíjeli a internetovali.Smiley Šetřili jsme hlavně síly na středu, kdy jsme se rozhodli, že navštívíme Krimelské vodopády.Smiley

Fotky z lovení začínají na této:

Středa:

Ve středu jsme se probudili do krásného slunečného rána Smileya tak jsme se rozjeli ke Krimmelským vodopádům.Smiley Jde o jedny z největších vodopádů v evropě, tedy aspon to tam psali. Smiley Nevim jak to teda spočítali, bo jich tam je několik, ale asi to berou jako jeden celej a má výšku kolem 400m.Smiley Když jsme dojeli, tak parking byl natřísklej k prasknutí a plno turistů kolem nás mluvilo česky.Smiley Vyšli jsme tedy na lehce náročnou procházku.Smiley První zastávka byla dole, u největšího masakru.Smiley Z hory se valila řeka a dopadala na skaliska, od kterých stoupala vodní pára.Smiley Moc se fotit nedalo a těch pár fotek co jsem udělal, tak to nebyl uplně dobrej nápad.Smiley Za pár sekund jsem měl uplně mokrej foták, ale naštěstí jede.Smiley Udajně je vdechování těchto vodních par léčivé Smileya hlavně nabíjí energií a osvěží, takže LeniSmiley se furt nabíjela a já před vodou utíkal a schovával aparát. Smiley Samozřejmě jsme chtěli vidět vše, takže začlo stoupání. SmileyBylo to dost strmý, ale po cestě byly vyhlídky a další vodopády a tak to skvěle utíkalo.Smiley Nahoře jsme sedli na kameny a relaxovali u valící se vody.Smiley Byla krásně čistá.  Natěšení úchvatnou podívanou jsme se vydali zpátky k autu a pokračovali dál po horské silnici.Smiley Serpentýnky, krásnej povrch, užívali jsme si to a stavěli jsme na vyhlídkách, kde byly vodopády vidět v celé své kráse.Smiley Byl to super den, a trošku trénink na další.Smiley Cestou zpátky jsme polovili nějaký kešky, zastavili jsme se u muzea Národního parku a povečeřeli v místní stylové hospudce.Smiley Super strávený den, moc jsme si to užili a ztahaný ulehli Smiley

Fotečky z vodopádů od této:

Čtvrtek:

Ve čtvrtek ráno jsme se zabalili, vypakovali z penzionu a vyjeli na Kaprun.Smiley Jeli jsme až nad něj, nejdál kam to šlo a když skončila silnice, zaparkovali jsme v parking zoně a vydali se na tůru.Smiley Byl to asi největší záhul, který jsme o dovču podstoupili. SmileySice nás nahoru i dolu mohl odvézt bus, ale vubec nelituji, že jsme si to vyšlápli.Smiley Začátek trasy jsme trošku zkazili a když jsme došli pod výtah, zjistili jsme, že jsme na druhé straně potoka.Smiley Byl to vcelku risk ho překročit, kor s technikou, ale nakonec jsem to dal a LeničceSmiley pomohl, je prostě dobrá a dala to.Smiley Po překročení byla před náma asi 50m skalnatá stěna a tak padlo rozhodnutí, že si to vylezem.Smiley Bylo to dost na hraně, dost to klouzalo i v horské obuvi, ale vydrápali jsme se Smileya opět jsem obdivoval LeniSmiley, že se toho vůbec nebála.Smiley Na to, že jsme byli na začátku cesty, docela dost nám to naložiloSmiley, tak jsme se osvěžili u prvního vodopádu a pokračovali k výtahu. Jde o diagonální výtah, který uvezl tušim až 150 lidí.Smiley Jel po kolejích a vcelku to frčelo. Jeli jsme proto, že jsme se chtěli svézt, ale i proto, že nám pomohl překonat 400m výšky.Smiley Nahoře, když turisti opět přesedali do busů, jsme se vydali po svejch k první přehradě.Smiley Cesta vedla po stezce, kterou asi vyšlapali srnky, Smileymísty jsme překračovali vodopády a potoky až jsme došli k první hrázi. Vody bylo vcelku málo a my pokračovali po břehu dál. Nebyla to zrovna procházka po rovince, cesta vedla horem dolem a nejvíc nám dal zabrat jeden vodopád, pod kterým byl ledovec a nešlo to moc jednoduše obejít.Smiley Kopeček sice vypadal malej, ale klouzalo to, sypalo se kamení, no mazecSmiley. Leni ta to vzala přes vodu,Smiley kde dostala pořádnou sprchu, ale já si to s fotákem nelajsknul a musel jsem spodem.Smiley Když jsme v dáli viděli druhou hráz, moc jsme si nevěřili, že tam dojdem,Smiley ale šlapali jsme co nám síly stačili a jsem fakt moc rád, že jsme nejeli busem, který jede v tunelech a turisti prakticky nevidí nic z okolní krajinySmiley ,vodopádů, ledovců.Smiley My měli vše na dosah, na vše jsme mohli sáhnout a viděli jsme několikrát víc a bez eur za busozkratku. SmileyKdyž jsme prošli kolem nejvýše položené mlíkárny v Rakousku,Smiley čekala nás stále ještě dlouhá štreka.Smiley Vidinou cíle jsme z posledních sil začli stoupat po stezce a bylo jasný, že nazpátek sedáme na bus,Smiley nebo by jsme chcípli.Smiley Když jsme před sebou konečně měli restauraci, naběhli jsme a okamžitě nabírali jídlo a pití.Smiley Sice jsme se napájeli z potůčků, ale posledních par km žádnej nebyl a my byli uplně vysušený.Smiley Byl to super pocit vylezt z udolí nahoru a člověk si pak sám sebe víc váží.Smiley Tedy aspon já a byl jsem moc pyšnej na LeniSmiley, která to samozřejmě dala se mnou a myslím, že oba jsme si slušně sáhli na dno.Smiley Po jídle jsme se prošli po přehradě a uprostřed se nacházel nejvyší bod tohoto místa.Smiley Kus skály ve výšce 2100m a tak jsem dostal nápad, že to prostě vylezem taky, když už tam jsme.Smiley Sice se moc nechtělo, ale stálo to za to.Smiley Nahoře nás jeden postarší motorkář vyfotil a my sedli a kochali se nádhernou podívanou kolem nás.Smiley Bylo to neuvěřitelný, fakt pohádka. Jak si tak sedíme, napadlo nás, kdy asi jede poslední bus.Smiley Zrovna jsme čuměli, jak jeden sjíždí dolů a bylo nám i trošku divný, že ani žádný lidi už nikde nejsouSmiley a jsme tam uplně sami.Smiley S troškou naděje jsme slezli skálu a šli po hrázi k nástupištiSmiley. No samozřejmě poslední bus byl fuč.Smiley Na jednu stranu jsme chtěli jet, ale po jídle a odpočinku jsme nabrali trošku sil a nedalo se nic dělat, museli jsme po svejch.Smiley Trošku byl problem v tom, že už bylo kolem šestý večer a lezt po horskych cestach po tmě neni uplně to spravný. SmileyCesta dolu utíkala suprově, zastavili jsme se u mlíkárny, koupili místní limonádku, Smileypokecali s motorkářem, který nás fotil a radil, at tam přespímeSmiley, ale my chtěli vyjet a pokračovat dál, tak jsme šli.Smiley Šli jsme uplně sami, slunce zapadalo a hory byli jenom naše.Smiley Osvícený vrcholky vypadaly fantasticky. Zabrat nám dal opět ledovec, který jsme nakonec zdolali tak, že jsme seběhli až dolu k vodě Smileya pak traverzovali zpátky k hrázi, což nakonec byl super nápad a zkrátilo nám to trošku cestu.Smiley Zato výtah nám ji prodloužil, bo samozřejmě taky už nejezdil.Smiley Když jsme nakonec uspěšně došli k autu, byli jsme zničený, ale myslim že příjemně zničený.Smiley Čekala nás ještě dlouhá cesta, protože jsme další den měli v plánu vyhlídku na Dachsteinu, takže jsem zasednul za volant a jelo se.Smiley Silnice až k Dachsteinu super, takže kábro jelo samo a já si to užíval.Smiley Dorazili jsme na místo kolem 10té večer a hned v druhém penzionu se nám zadařilo ubytovat. Penzion byl český a plný čechů, takže nebyl problem se ani domluvit.Smiley Do postele jsme padly uplně mrtvý. Obdivuju LeničkuSmiley, že ani nijak neskuhrala a vypořádala se se vším, co nás na této cestě potkaloSmiley, respekt jako, miluju tě zlatoSmiley, jsi prostě nejlepší.Smiley  Každému doporučuji se zajet podívat na Kaprunské přehrady, je to nezapomenutelný zážitek, pokud tedy nepojede někdo busem.Smiley Myslim, že tohle můžu označit jako jeden z nejhezčích zážitků z dovolený a klidně bych šel hned znovu. Smiley Neuvěřitelný panoramata a člověk si uvědomí, že na světě je furt krásně. Smiley

Fotečky z přehrad od této

Pátek:

Jak jsem již psal, poslední den jsme se po přejezdu z Zell am see vychrápali v českym rakouskym penzionuSmiley. Ráno jsme si dali snídani Smileya vyjeli s ostatními návštěvníky na vyhlídku Dachstein Sky walk.Smiley Přidali jsme se k ostatním, aby jsme měli skupinovou slevu a čekali jsme ve frontě na lanovkuSmiley. Když nás dovnitř nacpali asi 60 lidí, Smileytak jsme se trošku pomačkali a po chvíli už jsme vylejzali na vrchní stanici. Bylo krásně, slunečno a krásný výhled. SmileyV dáli jsme viděli místa, kde jsme se 2 týdny pohybovali.Smiley Prošli jsme se po plošině, která je vysunutá nad údolí a na konci se nacházel prosklený otvor, kde bylo vidět dolu.Smiley Bylo vidět, že někteří lidí se trošku bojí na to šlápnout, tak obcházeliSmiley. My jsme se prošli po snížku, okoukli lyžařský areál a slunili jsme se. SmileyVěděli jsme, že další naše cesta povede už domů a vůbec se nám nechtělo.Smiley Ale co se dalo dělat, po kochačce jsme nastoupili zpátky do kabinky a sjížděli dolů. Na parkingu jsme stáhli střechu a vyjeli na Prahu. SmileyCesta utíkala, ale jak jsme přejeli hranice, bylo vidět, jak kopce klesají a ani ty vesničky už nebyly tak hezky upravený a barevný, prostě návrat do reality.Smiley Po cestě jsme se stavili pro Emily, která nás dokonce i poznala Smileya asi se jí taky moc nelíbilo, že musí dom, když měla dovču na chajdě, kde mohla běhat kam se jí zachtěloSmiley. Dali jsme večeři a jeli domu. Vubec se nám nechtělo, chtěli jsme zpátky.Smiley Když shrnu naši dovolenou, byla hrozně krátká. Jsme nabití dojmy a a hlavu plnou krásných scenérií.Smiley Rakousko mohu doporučit každýmu, kdo má zájem chodit po horách,Smiley ale i těm, kdo si nechtějí užít uplně aktivní dovolenou. Nemusí se nikde vyloženě šlapat, když se nechce, Smileyvšude jsou busy, ale z busu nikdy neuvidíte všechno, jen zlomek tý krásy. SmileyNečekal jsem, že Alpy mohou být v létě tak krásný a je to hroznej relax.Smiley Byla to jedna z mých nejhezčích dovolených a jsem rád, že jsem jí prožil s mou nejmilejší,Smiley která si ji doufam také užívala.Smiley No nedoufam, vimSmiley, bo byla stejně unešena jako já.Smiley Do Rakouska se určitě ještě někdy podíváme, bo nabízí spoustu přírodních krás, vřelé lidi a neuvěřitelnou potěchu pro oči.Smiley Pořád jsme si řikali, proč praotec Čech nepopošel ještě o kousek dál.Smiley Pro ty, co to přelouskali celý, tak doufám že to nečetli nadarmo a nabilo je to trošku tou atmosférou, kterou jsme zažívali. SmileyTakže toto je KONEC. Smiley

Fotečky z pátku od této: