Jdi na obsah Jdi na menu
 


EDDA Vrchy - Autodrom Most - Zahájení sezony

27. 3. 2010

Jak jsem psal v předchozím přízpěvku, po představení nové pětky jsme vyjeli směrem na Most. Cestovali jsme až do Litvínova ke kamarádovi Danovi, který nám poskytl nocleh a zázemí. Popili jsme nějaky to pivko a šlo se chrápat. V sobotu byl velký Fikuxovo den, začátek sezony a hned na okruh v Mostě. EMko se určitě třáslo celou noc, až vyjede válčit na autodrom. Když mě ráno probudila Newmikovo siréna, začal na mě ječet, co dělam ještě v posteli, že mam bejt už na okruhu a ať šviham z postele a jedu. Odpověděl jsem že stačí když tam budem později a teprv  když jsem se zvednul, tak rozespalý Newmik zjistil, že já nejsem Fikux a že můžem v klidu dospat. No moc se nám nechtělo, ale první letošní závody jsme si nemohli nechat ujít, takže jsme dali ranní kávičku a vyjeli. U vlezu po nás chtěl vrátnej zaplatit, ale nakonec jsme to ukecali na půlku. Newmik se s tim nepáral, zahlásil že veze díly pro Fikux racing a měl zelenou. Zaparkovali jsme, nabrali energii a vydali se mezi závoďáky. Na ploše jsme potkali spoustu krásných aut a i spoustu lidiček, co byli přes zimu zalezlí v garážích a ladili svoje plechové miláčky. Objevilo se i dost nových aut a bylo na co koukat. Závody zahajovali prdítka, takže Suzuki Swift, Peugeoty 106 a podobná maloobjemová havěť. Když se odplížili z trati, začli se objevovat  soutěžáci, co měli koníků víc a bylo to vidět i na dráze. Myšáci, korvety, subárka, lotusy no radost pohledět. V kategorii historiků se to hemžilo klenotama jako BMW M3 E30, kterou jezdil Fikux, ale dále třebas Ford Capri, Audi Quatro, Mercedesy 190, ale i české zastoupení mě dost upoutalo. Závodní škodovky byly modelky. Překrásná 130RS ve válečných barvách, ale i ve verzi se sníženou střechou, krásná zachovalá Škoda 100, ale i závodní Škoda 1000. Je zajímavý, že i po více než 20 letech, kdy se už žádné z těcho aut nevyrábí, je stále možné obdivovat tyto kousky na trati. Konec slintání, celý den byl rozdělen do dvou závodů. Jely se tedy vždy 2 treninkové a 2 ostré jízdy na závod. Obsluha startu a celková organizace mi přišla dobře zvládnutá, auta furt jezdily, do tlampačů bylo vše důležité sdělováno a tak i nejezdci měli přehled, kdo se na trati objeví. Počasí si z nás dělalo srandu, chvíli vítr, chvíli mraky, a pak zas sluníčko, chvílemi déšt. Apríl je až za tejden, ale počasí to zkoušelo už dřív. Po prvním závodu jsme vyjeli obědvat  na kopec nad okruh, ale smůla že nebylo pořádně vidět dolu na dráhu, vznikly by nějaké fotky shora. Po obědě jsme opět sledovali, jak si povedou závodníci v druhém závodě. V pořadí skupin, které jsme sledovali se moc neměnilo, jen Robert Bezouška, který lítal s Evem moc pěkně, se posunul ze šestého na třetí místo. Fikux se držel stále na třetím místě jak v prvním, tak i v druhém závodě. Trošku škoda, že aspoň na jeden závod nepřezul na sliky, aby měl nějaké srovnání a pevně věřím i lepší čas. Ale tak byla to jeho volba a my jen čumilové.  Po odjetí všech účastníků jsme čekali skoro hodinu na vyhlášení výsledků a ty se pak další hodinu vyhlašovaly. Vcelku mě udivilo, kolik pohárů vyložili pořadatelé na stoly. Nakonec koukal i Fikux, když nevyhrál jen 2 poháry za třetí místo ve své skupině, ale povolali ho i k převzetí 2 pohárů za druhé místo v kategorii youngtimer. To nečekal ani on, ani my a pokračovalo to dál, začal se vyhlašovat Fiesta Cup, Suzuki Cup a nevim jaky další Cup, ale bylo to dlouhý a na mě trošku zbytečně moc kategorií, asi aby každej dostal pohárek. Když jsme konečně vylezli z předávání a kolem nás nesl každý několik pohárů, pronesl Newmik, že se cítí trošku trapně, že každej si nese poháry a my nemáme nic. Gratuluji výhercům Fikuxovi za 2x 3misto a 2x 2místo, Robertovi Bezouškovi za 3místo v nejsilnější skupině a taky Baldovi, který jel svůj první ostrý závod s novym závoďákem BMW 320is a vyhrál 2 místi v kategorii závoďáci do 2l. Po vyhlášení jsme se rozjeli dom a znavení padli do pelechu, bo den byl náročný a počasí nám moc nepřálo. Doufám že se na nějaký závod stihnu ještě letos podívat, tedy ze serie Edda vrchů, bo se rád zas podívam na pěkný káry, který šoféři drží pod krkem. Bylo to fajn zahájení a přeji všem jezdcům úspěšnou sezonu v roce 2010.

Galerka s fotkama :  

Zdroj EDDA Vrchy - Autodrom Most - Zahájení sezony
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

..

(Gepardos, 21. 10. 2010 21:10)

Swifti a Peugeoti a prdítka? Je vidět, že jsi to neřídil :-)